Portfolio

torsdag, maj 21, 2015

Sånt jag funderar på


Gårdagen var en bra dag. Ronnie hade ledigt från skolan så vi sov länge och sedan steg jag upp och gjorde min morgonyoga i lugn och ro. Det var skönt. Senare kom min syster Daniela och Elin på besök. Hade inte sett Elin på evigheter, så det var kul att ses. Diskussionerna gick heta runt bordet, alltså hoho.
Det är som om på senare tid, oberoende med vem man sätter sig ner och pratar med, dyker ämnen som politik, religion och feminism alltid upp. Det märks att det är en annorlunda värld vi lever i än för några år sedan och det skrämmer mig. Det finns så mycket hat överallt. Men jag är också tacksam över att jag har möjligheten att kunna diskutera dessa ämnen och kanske, kanske ge en annan syn på något åt någon som är en aningen trångsynt. Såna finns det tyvärr fortfarande i min närhet. Och jag är glad att jag har slagit mig fri från allt det traditionella och trångsynta från min hemby. Dit kommer jag aldrig att återvända. Jag är glad att jag vågar gå min egen väg, även om det ibland får mig att känna utanför i min egen familj och släkt men det kan jag ta så länge jag vet att jag är sann mot mig själv.
Sånt tänker jag på ikväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar