Portfolio

tisdag, maj 12, 2015

Min dag i 14 bilder

Väckarklockan ringer kl.10:00 och jag stiger upp och går till vardagsrummet. Jag rullar ut yogamattan och sätter igång dagens yogavideo med Adriene. 

Försökte få till några bilder medan jag yogade med hjälp av timern men det gick sådär. Efter snart 30 dagar känner jag mig absolut mycket mer mjukare i kroppen och hålls lite, lite längre i olika ställningar för varje gång. Tummen upp för det!

Klockan är 12 när jag äter frukost/lunch. Jag har gjort min yoga och duschat. Som sällskap har jag HIMYM. Började se på serien för typ två veckor sedan och är nu på säsong fyra....

Efter frukosten fönar jag håret torrt och följer Ronnie med in till stan. Han ska till skolan och jag ska gå några ärenden och handla mat. Jeppis är inte så himla intressant (drömde om kära Ekenäs i natt) så därav tog jag inga bilder. Klockan är 13:40 när jag är hemma igen, med mig har jag bland annat den här boken från bibban!
Efter att ha tryckt i mig en mandarin, packat upp matvarorna och bytt om till mina mjukisbyxor, fixar jag ett stort glas isvatten och sätter mig vid datorn. Jag skriver en arbetsansökan och surfar lite. 
Klockan är 14:07.
Kl. 15:00 sitter jag vid min arbetsbänk och jobbar. Har några beställningsjobb på gång. 
Ronnie stegar in genom dörren en halvtimme senare med ett stort leende på läpparna!

Jag har kokat kaffe åt honom och té åt mig och mammas kladdkaka dukas fram. Vi fikar och pratar om allt möjligt. Bland annat om den där tatueringen jag går och funderar på.......(p.s. kolla skisserna på bilden!!!)
Efter fikat sätter vi oss i varsin ände av lägenheten för att jobba. Jag lyssnar på radio extrem och han på Bring me the horizon. Music is a must in this houze.
Efter att vi ätit middag kom svärmor Heléne och Thomas förbi med en bil till låns och bullar. 
Det uppstår alltid intressanta diskussioner med dem! När den här bilden togs var klockan 20:19. 

Nu börjar den här dagen vara slut och eftersom det här inlägget tog så jäääääävulskt länge att göra (typ 2 timmar) finns det inte så mycket tid kvar för sims men lite hinner jag spela ändå. Jag håller på att bygga en herrgård åt min sims familj ovan. Familjen Weed. 
Om ni gillade den här typen av inlägg klicka på [gilla] nedan va!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar