Portfolio

torsdag, maj 28, 2015

My daily essentials

Idag har jag flängt på stan och uträttat ärenden. Jag är nu officiellt arbetslös. Men jag kan inte vara ledsen för solen skiner och jag lyssnar på fin musik. Tar kanske ännu en promenad ikväll, någon som hänger med? Min pojkvän har fullt upp med skoluppgifter fortfarande.....men snart får också han sommarlov!


Jag fick en idé om att visa mina "my daily essentials" och berätta lite om vad jag behöver/använder varje dag.
Förutom det uppenbara som mat och sömn obviously.
Från vänster:


  • Yoga mattan. Jag har börjat yoga i sovrummet istället för i vardagsrummet och det är mycket bättre att ha mattan direkt på golvet än på en matta. Men mina knän gillar det inte. När jag har råd ska jag köpa en tjockare yoga matta! 
  • Garn. Varje kväll sitter jag och virkar och ser på HIMYM. Snart har jag så många att jag kan börja virka ihop dem till en filt! Älskar den turkosa färgen!
  • Min dagbok fick jag av Anna när jag for till usa och den är inte ännu fylld. Men jag har blivit lite bättre på att skriva i den det här året.
  • Odylique´s silk-touch rengöring är super, har också deras Calming super rose - ansiktsvatten och deras rose-ansiktskräm. Jag rekommenderar att satsa på ordentliga hudvårdsprodukter, speciellt om man har problemhy som jag (atopisk). Min hud mår så mycket bättre sedan jag började använda dem i slutet på förra sommaren. Jag får alltid jättebra service när jag går in hos Cosmetique. (Obs. Är inte sponsrad, men önskar jag vore det, hehe) 
  • Canoderm kan jag rekommendera åt er som har eksem/atopisk hy och inte vill använda kortison eller tål inte kokosolja. Den här funkar ganska bra för mig och det är skönt! Den är inte dyr heller, fås receptfritt på apoteket. 
  • Paddan. Ok, den är Ronnies men jag använder den mera än honom. Jag läser bloggar och surfar på pinterest med den. 
  • Min kalender med en bild från Vermont på pärmen. Den har jag beställt från personligalmanacka och den är ett måste pga mitt korta minne. 
  • Min kamera. Jag har en Canon 600D. 
  • Min telefon. Jepp. Ni ser rätt. Jag är ingen apple-knarkare. Måste såklart gå emot strömmen och ha en samsung, haha. 
  • Jag MÅSTE ha åtminstone en bok på gång hela tiden. Den här hämtade jag idag på bibban och den verkar intressant, skulle vara kul att komma igång med springandet. Har försökt många gånger men alltid failat. Kanske nu då!?
  • Min fina scarf från Montréal åker alltid fram till våren/sommaren. Älskar fåglarna på scarfen, gillar dem dock inte så mycket IRL när det skall kvittras natten lång utanför fönstret när man försöker sova. Just det. Jag skulle ju köpa öronproppar. Där ser ni. Dåligt minne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar